magnusstrandberg.se

magnusstrandberg.se

magnussstrandberg.se

magnus
strandberg.se

Vad är sökmotoroptimering, SEO för något?

Förbättra din placering i sökresultaten hos Google

Förbättra din webplats och din placering i sökresultat med hjälp av processer och smart taktik. Arbeta mer långsiktigt med erat arbete med sökmotoroptimering och er digitala marknadsföring.

Dela den här artikeln om sökmotoroptimering med dina vänner och kollegor

Förbättra din webplats och din placering i sökresultat med hjälp av processer och smart taktik.

Ta fram en smart taktik och basera alltid ditt företags arbete för framtiden med hjälp av processer som gör er mer flexibla för förändringar. Var smarta helt enkelt.

Det finns en ganska stor mängd seo-byråer och seo-experter som säger att dem kan ta er till toppen av t ex Google. Men hur många vill kalla sig för er långsiktiga partner? Jag vill göra det. Här berättar jag mer om vad ni kan tänkta på för att förbättra er webbsida och er placering i sökresultaten hos sökmotorerna. Efter att du har läst det här så vill jag att du kontaktar mig om du har ytterligare frågor eller om du vill börja bygga er digitala markandsföring och sökmotoroptimering mer långsiktigt och med mer fokus på hållbarhet. Låt mig få hjälpa er.

Att allting förändras och utvecklas det vet du redan. Att även internet och sökmotorer förändras det vet du säkert också. Men vet du att genom att göra vissa "enkla" saker så kan du ligga i framkant och vara på tårna för dig och din organisation när det gäller er digitala marknadsföring och er digitala närvaro. Jag vill ge er några tips på vad ni kan tänkta på. Hör av dig till mig efteråt om du har några ytterligare frågor eller om du/ni vill inleda ett långsiktigt partnerskap för sökmotoroptimering.

"Alldeles för många seo-byråer och experter har valt att fokusera på kortsiktiga seo-taktiker och strategier för att generera toppen placering på sökmotorerna åt sina kunder. Men genom att dem använder sig av Black Hat - metoder så tar dem en riktigt stor risk för sina kunder.
När ni väljer att samarbeta med mig så väljer ni också processinriktat och långsiktigt seo-arbete. Ni väljer att arbeta utefter partnerskapsmetoden.

Tips och metoder för att förbättra er webplats och placeringen i sökresultaten hos sökmotorerna

Sökmotoroptimering. Förbättra din webplats och din placering i sökresultat med hjälp av processer och smart taktik. Arbeta mer långsiktigt med erat arbete med sökmotoroptimering och er digitala marknadsföring.

  • 1. Ta fram smarta processer och gör er taktik och strategi mer flexibel
  • Sökmotoroptimering, seo utvecklas precis hela tiden. Det som var aktuellt för ett år sedan har redan nu ändrats och utvecklats. SEO omfattar flera olika metoder och processer med syfte att underlätta och identifiera innehåll (och öka din konvertering om ni vill det) - är man skicklig som marknadsförare hittar man här kreativa lösningar (jag gör det här av en anledning).

    Jag är fullkomligt övertygad om att sökmotoroptimering i framtiden kommer handla om att optimera sitt innehåll efter olika fasta och rörliga KPI'er (nyckeltal) och att framförallt fortsätta utveckla sin webplats för att få sina besökare att stanna kvar på sidan och att få dem att vilja engagera sig med er.

  • 2. Studera sökbeteenden och anpassa ert innehåll och er flexibla strategi efter det
  • Visst låter det egentligen som en självklarhet - att man bygger webbsidor efter målgruppens beteende i dagsläget för att i nästa steg forma utvecklingen av dessa beteenden. Men fortfarande 2018 är det inte det.
    Tänk dig en fysisk butik - vi kan redan alla tricks, eller hur? Placera sötsakerna vid kassan i matbutiken, planera inredningen som hyllor och gångar så att kunderna, besökarna "vallas" in i olika avdelningar som du vill ska konvertera mer och så vidare. Det är precis samma sak här. Ett tips är att använda landningssidor när ni gör olika kampanjer t ex för att få in besökarna rakt in dit ni vill.

    När det gäller själva beteenden så behöver ni ta reda på vad som spelar in i eran bransch. Undersök hur besökarna, användarna söker på nätet och hur de använder sökmotorerna för att hitta er bransch. tänk t ex på:

    • gå igenom produkter och tjänster och gör sedan en analys på vilka sökord och sökfraser ni bör fokusera på
    • analysera sökningar och sökbeteende för er webbplats
    • identifiera sökfraser för att hitta nya kombinationer av era sökord
    • analysera målgruppens beteende ur flera olika perspektiv
  • 3. Webplatsens struktur och uppbyggnad
  • Analysera er webbsidas struktur och om den lierar med riktlinjerna från google om en bra site-struktur.
    Länka också till rätt sida när du gör internlänkar men tänk även på att länka rätt när du skapar länkar från andra källor externt.

    "Olika seo-tekniker konvergerar med god marknadsföring. Om ditt arbete med sökmotoroptimering inte är informativt och hjälper verkliga människor är chansen riktigt stor att du kommer bli straffad för det - antingen nu eller någon gång ganska snart.
    Det finns inga genvägar till bra sökmotoroptimering. Punkt."

  • 4. Webplatsens innehåll - content is king
  • Arbetet med att ha "rätt" innehåll/content på er webplats är ett ständigt pågående och föränderligt arbete. Det går inte att ta fram en mall som alla webplatsägare i hela världen kan följa och arbeta utefter. Faktorer som spelar in och som göra det hela så mycker mer intressantare är t ex vilken branch, geografiskt läge/inriktning för webplatsen, produktubudet, demografiska förändringar, omvärldens förändringar med mera.
    Tips:

    • Skriv aktuell copy, content för din målgrupp
    • Ta reda på vad din målgrupp är intresserad utav
    • Se till att titlar, meta beskrivningar och annat fundamentalt inom seo är framtagna från er strategi
    • Ifrågasätt alltid om det är tillräckligt bra, optimera er wbbsida och ert innehåll, content

  • 5. Följ upp, mät och utvärdera
  • Följ, mät och utvärdera era sökord och era sökfraser för att identifiera era åtgärder och för att hålla er på banan med er långsiktiga strategi. Följ upp och förändra på daglig basis för bästa resultat.

  • 6. Ranking, rapporter och resultatutvärdering
  • Som jag nämnde i punkt 5 ovan så är det viktigt att möta sin webplats med nyckeltal (KPI'er) som är relevanta och som framförallt tillför någonting. Nyckeltar är till för att hjälpa er att göra en mer korrekt och merdjuopare och utförligare analys. Med en bra utvädering och bra rapporter så bygger man vidare på och utvecklar sin effektiva seo-strategi och får i sin tur större utrymme i sökresultaten och plockar andelar. Gör du på rätt sätt så börjar hjulet snurra och sen är det bara att köra på och fortsätta för att hålla hjulet snurrande.

Läs mer om vad jag kan hjälpa er med.
Jag hjälper företag och organisationer (även privatpersoner) i Borås och Göteborg med sökmotoroptimering och säljande, informativa och berättande texter och innehåll för er digitala marknadsföring.

92%

Dynamic Progress Bar

Running progress bar from 0% to 100% in 10 seconds

Om magnus strandberg

Jag gillar den digitala närvaron och den digitala världen. Därför vill ajg hjälpa och bistå med det jag kan inom seo, sökmotoroptimering och att synar i sökresultaten i Google. Syns bättre och på rätt sätt på Google med effektiv seo, sökmotoroptimering.

Det här lägger jag helst min tid på (ja, det är mer än 100%):

DESIGN - 90%

60% Complete

UTVECKLING - 60%

60% Complete

CONTENT OCH SKRIBENT - 75%

60% Complete

SEO, SÖKMOTOROPTIMERING - 95%

60% Complete

Jag är en webdesigner, webutvecklare, skribent och content writer i Borås och Göteborg. Jag kan också SEO - sökmotoroptimering. Men det har du säkert redan märkt eftersom Du troligen har sökt efter t ex webdesigner, ny hemsida, webbsida eller skribent eller något liknande på google och sfått syn på mig och min webbsida i sökresultatet på din sökning. Läs mer om seo och sökmotoroptimering här.

Jag kan seo - sökmotoroptimering. Men jag kallar mig inte för "seo-expert" som så många andra gör. Faktum är att jag tycker du ska vara lite vaksam när någon kallar sig för seo-expert. sök på t ex sökmotoroptimering borås - kommer personen eller företaget upp i sökresultatet? Bra, men vilken placering får personen eller företaget? Det visar om personen är expert eller inte. Jag vet att jag kan en hel del om seo och sökmotoroptimering och därför erbjuder jag dig/er mina tjänster inom det. Så enkelt är det.

kontakta mig

Sökmotoroptimering Borås, göteborg. Kontakt magnus strandberg när ni är i behov av en mer närvarande partner för er digitala marknadsföring och seo, sökmotoroptimering.

Kontakta mig när ni behöver hjälp med att synas bättre på google och andra sökmotorer. Vill du ha en högre placering i sökresultat på google - anlita mig, jag kan sökmotoroptimering.
Med mig får Ni en mer personlig och mer närvarande partner i erat digitala arbete. Oavsett om ni vill ha en ny websida, hjälp med er websida, behöver få texter skrivna eller vill ha riktigt och proffesionell hjälp med att synas på sökmotorer - sökmotoroptimering.
Magnus Strandberg - sökmotoroptimering i Borås och i Göteborg.

Ring mig på

+46739 65 12 00

Maila till mig:

magnus(at)magnusstrandberg.se

Ser fram emot att få höra från just Dig och även presentera närmare vad jag kan hjälpa Er med!