Hjälp med SEO, marknadsföring på Google

Att använda sig av Google för att hitta den produkt eller tjänst som man letar efter gär alla idag – eller i alla fall ca 97% av alla svenskar. Genom att satsa på marknadsföring för Google genom att t ex ta hjälp med SEO så ger du dig själv ett försprång mot dina konkurrenter.

Få hjälp med SEO av en erfaren sökmotorkonsult.

Få hjälp med sökmotoroptimering

Ditt förnamn (*)
Er hemsida (*)
Din e-postadress (*)

Vad innebär det att marknadsföra på Google?

Onlinemarknadsföring består av flera olika saker och har olika betydelser och innebörd beroende på vem som marknadsför. Marknadsföring för ditt företag har olika innebörd och behov jämfört med valfri konkurrent.


När man pratar om marknadsföring på Google så pratar man vanligtvis om annonseringen men jag anser att man även ska väga in det arbete som man gör genom SEO i marknadsföringen. SEO som marknadsföring är en mer långsiktig variant av marknadsföring som fokuserar på det organiska sökresultatet istället för annonsutrymmet som ju är fokus för annonsering på Google.


Den stora skillnaden mellan de båda är att SEO kräver arbete som utförs löpande och som sedan underhålls, uppdateras, analyseras, utvärderas, förfinas och utvecklas.


Hjälp Google att förstå din sida


Google söker igenom din och miljoner andra hemsidor varje minut, varje dag. I och med det så behöver man förstå vilka delar som sökmotorns olika algoritmer letar efter och utvärderar. Din sida ska vara enkel att använda och förstå, den ska vara relevant för den aktuella sökningen, den ska vara och kännas säker, vara mobilvänlig, snabb, kodad på ett effektivt sätt och mycket mer.


Eftersom Google söker igenom hemsidor så gäller det också att du förstår vilka parametrar som är viktiga och vilka saker man ska se upp med. Det handlar bland annat om att skriva titlar och beskrivningar som gör att man vill klicka in på sidan, ha tydliga och beskrivande rubriker, bilder som är enkla att ta till sig, bra länkar och intressant text. Bland annat.


Ta hjälp med SEO


SEO är ett arbete som du aldrig kan lägga åt sidan. En annonskampanj kan du köra under en viss tid för aktuellt ändamål och sedan stänga ner den när det inte är aktuellt längre. Men SEO är ett arbete som genomförs månad efter måndag, år efter år. En anledning till det är att det sker stora förändringar i din bransch online, dina konkurrenter tar positioner och kanske den viktigaste – Google ändrar förutsättningar för att synas bra i sökresultaten. Man gör ändringar i sina algoritmer ca 3,000 gånger per år.


Sökmotoroptímering är inte något som du gör snabbt och en gång. Det handlar om att skapa en bra hemsida i grunden som Google och besökaren tycker om. Mitt tips är att alltid göra en bra och stabil grund som tar sats i dem tekniska bitarna av hemsidan. Efter det så ska du skapa en korrekt optimerad sida utifrån Googles perspektiv och önskemål. Då har du en bra grund att bygga vidare på.


Jag har sett flera gånger att med en stabil grund och bra hemsida så får man stora fördelar i ett längre perspektiv än om man tar genvägar. Så, ta inga genvägar.


Vill du få reda på hur jag kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

Boka telefonmöte