Hur ska man jobba med seo?
SEO

Hur ska man jobba med seo?

SEO (sökmotoroptimering) handlar om så mycket mer än att bara ranka på plats #1 i sökresultat på t ex Google. Idag är seo ett område som består av flera olika delar och som innefattar alla delar av en organisation. Nästan i alla fall.

SEO är ju en del av onlinemarknadsföring, så är det men betyder det att enbart er marknadsavdelning eller den person som är ansvarig för marknadsföring och kommunikation hos er ska ensamt ta hand om det? Nej, så bör det inte vara om ni vill lyckas på en bredare skala och attrahera nya målgrupper och få en bredare uppmärksamhet – hur den nu ser ut.

Min erfarenhet (från onlinemarknadsföring men även från operations i olika branscher) säger mig att ju bredare och ju mer transparent ni jobbar med er marknadsföring ju större möjligheter har ni att lyckas med det. Involvera flera avdelningar, ansvariga i processerna runt marknadsföring och ta in flera aspekter och idéer för att lyfta er horisont. Lyckas ni med det så anser jag att ni redan där har tagit det viktigaste steget ni kan ta mot en väl utför marknadsföring.

För att illustrera det vidare så tipsar jag er om att titta på videon här nedan där Christian Rudolf från Topdog berättar mer eller läsa den här artikeln om det största misstaget inom SEO.

Tack för att du läste och jag hoppas du fick med dig nya insikter,
Magnus

Vill du få reda på hur jag kan hjälpa er med er digitala marknadsföring?

Boka telefonmöte